Komentáře

1 Tomáš | Web | 1. listopadu 2016 v 9:59

Dobrý den a děkuji za článek, díky němuž jsem si uvědomil, že nejsem sám komu se napoprvé na NS pasák tak úplně nedařilo. Dvakrát se mi "povedlo" sejít někde z cesty či netrefit značení (jsou tam dvě nebo tři místa, kde se to snadno stane) a teprve potřetí, loni na jaře, jsem úspěšně prošel celých 12 km. Takže jste s kamarádkami dopadly podobně, dokonce o dost lépe, protože jste došly alespoň k hlavní skále a užily si výhledy z Alojzovských luk :-) A fotky jsou moc hezké. Ovšem kravince si pamatuju taky docela dobře :-D Já jsem tu trasu šel tenkrát opačným směrem a možná je to lepší i z hlediska té orientace, což můžete brát jako malé doporučení na příště. Tak jako tak musím pochválit, že jste takto turisticky aktivní i v současném sychravém podzimu, protože na mojí straně s mlhou a klesajícími teplotami roste pohodlnost a lenost. Přeji ať vám to vydrží a těším se na další obrázky z okolní přírody.

2 Lenča | 1. listopadu 2016 v 15:48

My jsme se trefily. Len. ;-)

3 Mirkaw | 1. listopadu 2016 v 17:55

I když jste nesplnily celou trasu, výlet byl určitě pěkný v tom krásném podzimu. My jsme jsme šli také jen tuto krátkou trasu asi před 2 lety, nás zase nad Př. Al. přepadl déšť, takže jste dopadly dobře. Máte aspoň další cíl na novou výpravu. V Branné je ještě další trasa tzv. Ptačí stezka, také moc pěkná. :-)Jsrm ráda, že jsem se mohla takto projít a konstatovat, že za tu dobu se nic nezměnilo, pěkné skály stojí stále :-) Přeji hezké dny. :-)

4 Mirkaw | 1. listopadu 2016 v 19:13

Ty růžové kuličky by snad mohly být -vlčí mléko načervenalé, druh hlenky a ta druhá houba by snad ještě mohla být helmovka, ale nejsem odborník přes houby, jen tipuji. :-) Máte dobré pozorovací schopnosti a všímavost, což je mi sympatické:-)

5 Zdenka | 1. listopadu 2016 v 20:01

[1]:Dobrý večer, příště určitě půjdu stezkou podél horní pastviny,byla lepší, čistá, dole s těmi kravinci to bylo fakt hrozné. V nastávajících dnech také osobně  zvolním, za chvíli budou vánoce a bude u nás pěkný mumraj. Pokud bude na horách sníh, vydám se akorát na běžky, uvidím. Jsem ráda, že jste mi poslal odkaz zajímavého článku k Pasáku. Díky. Prošel jste toho opravdu hodně, včetně míst, které jsem míjela. To mne ještě čeká. Těší mě, že se Vám fotky líbí. Přeji hezký podzim. :-)

[3]: Díky za typ, o Ptačí stezce ještě moc nevím, tak se tam někdy zavítám. Skály Pasáku mě okouzlily. :-)

[4]: Obdivuji Vás, jak znáte přírodu, úplně z jiné strany než já. Já akorát rozeznám houby, které sbírají všichni, různé muchomůrky a ostatní, které potkávám  vůbec neznám. To se týká i různé lesní květeny, kterou Vy dokážete pojmenovat. Jste trochu můj rádce... Díky. Krásný podzim! :-)

6 Jára | Web | 5. listopadu 2016 v 17:41

Překrásný článek i fotografie. Moc hezký výlet. Začínám uvažovat o dovolené na příští rok a možná bychom mohli volit právě tento kraj a někde se tam na týden ubytovat. Jen jsme závislí na vlaku, protože nemáme auto. Ale trasy kolem těch 12 km ještě jsme schopni i v našem věku, ujít. Ty skály jsou velice zajímavé. Miluji skály. My tu máme České Švýcarsko, které je nádherné zase jinak a také tam moc ráda chodím. Jen letos jsme volili, pro nás více neznámý,  Český ráj a pokud nám to zdraví dovolí, chtěli bychom v jeho poznávání příští rok ještě pokračovat. Jsem ráda, že se mohu na Vašem blogu seznámit s krásami Jeseníků a hledat tak typy na další možnosti poznání nádherné přírody. :-) Podzim je nádherně barevný, jen teď listí ze stromů rychle mizí a jakmile napadne sníh, bude příroda nádherná zase trochu jinak. Přeji Vám hodně zdraví a těším se na další článek a fotografie.

7 Tomáš | Web | 5. listopadu 2016 v 21:20

[5]: Děkuji. Prošel jsem jen celou stezku, nic navíc. Vy jste očividně odbočily od vyhlídky nad pastvinami dolů po louce - NS však vede ještě kousek lesem na jiné louky, zvané Alojzovské. Odtud pak sešupem na Banjaluku a poté okolo říčky. Holt to projdete jindy, k čemuž vám budu držet palce :-) Jinak nepíšete, zda jste si domky Předního Alojzova prohlédly blíže, což v případě negativní odpovědi taky do budoucna doporučuji. Chalupáři u nich nastavěli takové dřevěné postavičky a od kamenného kříže jsou nádherné výhledy ke Králičáku :-)

8 krasnejesenicko | 6. listopadu 2016 v 17:24

[6]: Zdravím Vás paní Járo z Jesenických hor! Jsou opravdu krásné, ale musím říci, že jsem navštívila a nejednou, České Švýcarsko i Český ráj. Jsou tam také velmi krásná místa. Mám odtud mnoho fotek a zážitků. Jsem takový nadšenec, stále bych někam cestovala. Ale to bohužel nejde pořád. Krásný podzim! A díky za Vaši návštěvu blogu. :-)

[7]: Dobrý den, po lapálii s těmi nepříjemnostmi na stezce, kamarádky to vzdaly a už nechtěly nikam.Kdyby bylo po mém, tak bych šla dále, jak už jsem se zmínila. Zajímá mě ten zbytek, tak se tam vydám, pokud nenapadne sníh. Možná se tam vydám co nevidět. Nebyl ani čas na ty domky v Předním Alojzově..musela jsem je vézt domů.. Hezkou podzimní sezónu...:-)

9 Tomáš | Web | 7. listopadu 2016 v 16:38

[8]: jj, přesně proto raději na túry nechodím se svojí drahou polovičkou. Není zrovna turistický typ a každá drobná komplikace pak otráví celkovou náladu. Chodím vesměs sám a mám klid. je to fajn i na takové to "vyčištění hlavy". Stezku bych si taky prošel znovu, ale možná právě s tou troškou sněhu, za pěkných výhledů. Obávám se, že pěkný podzim už stejně letos nebude. Ten barevný už tuplem - listí skoro opadalo a barvy mizí. Přeji krásný večer a další a spokojenější výletování :-)

10 Zdenka | 10. listopadu 2016 v 18:03

[9]:Máte pravdu. Když člověk jde sám, je to jiná relaxace. Zbytek Naučné stezky Pasák  si projdu někdy zjara, teď už toho moc k vidění není.  Pěkný večer. :-)

11 Tomáš | Web | 11. listopadu 2016 v 6:56

[10]: No, počasí se nám zase zlomilo do sajrajtu. Aspoň že jsem poslední pěný den stihl tu bludovskou NS :-) Mějte se a pokud bude pořád hnusně, nabírejte sílu na další sezónu :-)