PODZIM 2015

Barvy podzimu v Bludovské stráni 1.11.2015-video

11. listopadu 2015 v 19:46 | Zdenka
V neděli 1.11.2015 se podzimní příroda probouzí do poněkud chladného slunečného rána. Odpoledne se vydám relaxovat do ticha lesa Bludovské stráně. V červnu t.r. jsem psala na blogu o tomto zajímavém a významném krajinném prvku v článku, nazvaném Bludovské stráně od třetihor 30.6.2015. Popsala jsem zajímavosti během naučné stezky, údaje k fauně, flóře, geologii, zámku Žerotínů, okrajově některá fakta k obci a historii Bludovské stráně. Zmínila jsem se, že toto půvabné místo navštívím v době krásy barevného podzimu.
Parkuji opět u zámku jako v červnu a vstupuji do zámeckého parku. Vítr si pohrává s korunami stromů a v jeho poryvech se zlatooranžové listí pozvolna snáší k zemi. Suché listí pod nohami příjemně šustí. Uvědomuji si, že příroda v podzimních, zářivých barvách, se zanedlouho promění v chmurnou šeď a uloží se k zimnímu spánku. Nabere nové síly a energii do příštího jarního probuzení.

Za pohádkou k Rysí skále 3.10.2015

27. října 2015 v 10:31 | Zdenka
Dnešní článek píši se zpožděním, jelikož jsem se mezitím vydala na několik dnů na Slovensko. Dnes to míním napravit a věnovat se výletu za "pohádkou" k Rysí Skále na Medvědí horu, pod Dlouhými stráněmi.
………………………………………………………………
Sobotní ráno 3.10.2015 je chladné, kopce bílých mraků se pomalu pohybují v mírném větru po modré obloze. Vypadá to, že dnes bude krásný, podzimní den. Byla by škoda, nevyužít pěkného počasí k toulkám v přírodě. Před několika dny jsem s kamarádem navštívila Dlouhé stráně a pro nepříjemné, skoro zimní počasí, jsme vzdali návštěvu stezky k Rysí skále. V mrazivém větru jsme promrzli až na kůži, tak jsme raději utekli do hřejivého domova. Dnes se na Medvědí horu vydám sama, bez kamaráda. Chci projít naučnou stezku s pohádkovým tématem o rysici, zvané Rena. Naučná stezka láká turisty a rodiny s dětmi, kteří se zajímají o pohádkový příběh Rysí skály:

Podzim přichází-Dlouhé stráně 27.9.2015

30. září 2015 v 23:00 | Zdenka
V neděli 27.9.2015 se probouzím do chladného rána, venku je 5°C. Fouká silný vítr, lomcuje se stromy na všechny strany a sněhově bílé mraky se honí velkou rychlostí po obloze. Mezi nimi občas zazáří sluníčko a opět se ukrývá za chuchvalce mraků. Příroda se pozvolna obléká do podzimních barev. Mám ráda podzim! Pozoruji honící se mraky a napadá mě, že na focení je dnes pravá chvíle! Pojedu do hor, a protože se dnes cítím lenivě, pojedu lanovkou z Koutů nad Desnou směrem ke Dlouhým stráním. Obec Kouty je nejvýše položená obec v údolí řeky Desné a je významným východiskem turistických tras na hřebeny Jeseníků. Balím si vše potřebné a zvu kamaráda, aby se ke mně přidal. Na nic se nevyptává, kdyby věděl, že pojedeme do hor, tak by to asi vzdal. Strkám do jeho baťůžku starý foťák, aby se nenudil, a odjíždíme. Cestou jsem šveholila o krásách podzimu a rozplývala se nad míjenou krajinou. Po chvíli mi řekl, ať přitopím, že má studené nohy. Vypadá to, že ani neposlouchá, co mu s nadšením říkám. Po chvíli mlčení a zklamání, že nesdílí se mnou všechny ty krásy přírody, přijíždíme do Koutů a hledám místo k parkování. Lidí je všude jako much. Kamarád brblá, že je pěkná "kosa" a že si měl obléct spodky!