ZIMA 2015

Vánoční rozjímaní 24.12.2015-video

24. prosince 2015 v 21:43 | Zdenka
Jak ten čas letí! Už zde opět máme vánoce, bohužel na blátě, tak snad pro potěšení video se zimními obrázky. Mezi pečením, sháněním dárků, uklízením a s nervy někdy na pochodu, jsem tvořila Vánoční a novoroční pozdrav pro tiché rozjímání a potěšení duše......Usmívající se

Klikněte na obrázek pro otevření videa s melodií Silent Night-Enya Mrkající

Ještě dodatečně doplňuji:

Můj předvánoční den 23.12.2015

Po delší době nekonečně mokrého počasí s šedivými mlhami, se konečně objevilo kostrbaté a mdlé sluníčko, která jako já, je s energií na nule. Únavu z předvánočního chaosu jdu setřást procházkou ve městě Šumperk. Budu jen tak bez cíle bloumat městem, lelkovat při lenivé chůzi a posílím se někde punčem nebo svařákem.

Zima se jen tak nevzdá 31.3.2015

1. dubna 2015 v 20:58 | Zdenka
Kapky deště pravidelně bubnují do okenních skel, je to jako meditační "hudba". Klíží se mi oči a blaženě usínám. Zdálo se mi, že slyším hromové dunění, že by bouřka? To snad ne v tomto období. I když je všechno možný. Druhého dne zrána sleduji za oknem v poryvech větru pěknou chumelenici. Moc se mi nechce vystrčit nos ven, ale musím, mám vyjedenou lednici. S kašlem a rýmou jsem se jakž takž vypořádala, jdu nakupovat.

ČHS - Výrovka 15.3.2015-video

25. března 2015 v 18:47 | Zdenka
Sedím u PC, cítím se jakž takž. Mám za sebou několik dnů nefungování, totálně jsem odpadla po svém běžkování na horách a pachtění za bledulemi, které jsem popsala v předchozích článcích. Byla jsem uvězněna po krk v peřinách a věčně usínala u rozečtené historické epopeje. Pan hodný doktor mi předepsal antibiotika, každý den sleduji, jak zabírají. Poslední výlet na běžkách 15.3.2015 z ČHS směrem po modré ke Švýcárně, moji rýmu a kašel dorazil. Přesto výšlap na běžkách toho dne nelituji, možná tuto zimu byl poslední. Sněhu na horách za svitu sluníčka pomalu ubývá. V den, kdy jsem vyjela, byly na horách zajímavé scenérie. Den předtím bohatě chumelilo.

Zimní pohádka 8.3.2015-video

17. března 2015 v 1:45 | Zdenka
Je nedělní slunečné ráno, skoro bez mráčků. Za oknem v dáli se rýsují jasně viditelné hřebeny hor. Jsem nachlazena po akci "Jela jsem na bledule 5.3.2015" a váhám, zda pojedu s přáteli na běžky. Tentokrát se jedná o pochod z Červenohorského sedla k Vřesové Studánce. Celkem rychle se rozhoduji, rýma "nerýma", neustále hledám důvody, proč musím jet. Však po návratu si namočím nohy do horké vody se solí a u toho budu inhalovat vincentku.

Jela jsem na bledule 5.3.2015

17. března 2015 v 1:12 | Zdenka
Je čtvrtek ráno dne 5.3.2015. S potěšením zírám na modrou oblohu a nevím proč, v myšlenkách se mi objevily bledule! Musím se vydat do přírody, zjistit, jak je to s těmi bledulemi. Vím o jednom chráněném území, kde v době předjaří rozkvete kolem potůčku dlouhý široký lem bílých poslů jara. Připravuji si foťák, prozpěvuji si, ještě svačinku, láhev vody a něco peněz, nikdy člověk neví. Mám dobrou náladu a volám dvěma kámoškám, aby se přidaly.

Na trubičky do Branné 22.2.2015

16. března 2015 v 23:34 | Zdenka
Je neděle 22.2.2015, počasí nic moc, tak si zajedu do Branné (něm. Goldenstein od roku 1282, pojmenovaný podle těžby zlata), jen tak na kafe se zákuskem. Uvádí se, že Branná je nejkrásnější obec Jesenicka, které vévodí gotický hrad z počátku 14. století a přilehlý renesanční zámek. Byly postaveny na strmém kopci nad údolím. Dnešní název obce byl zaveden v roce 1949 podle názvu řeky Branná, která protéká pod obcí. Jezdím sem docela často na křehké, "sněhové" trubičky, které se zde vyrábí v několika velikostech. Jezdí pro ně z okolí hodně turistů, kteří si užívají zimních radovánek v okolí Ostružné, Ramzové nebo přímo v Branné ve Ski parku.

Zimní toulky Šumperkem 29.1.2015

11. března 2015 v 11:17 | Zdenka
Je časné zimní ráno 29.1.2015. Koukám z okna..., huráá...., raduji se jako malá holka z napadaného sněhu. "Brána Jeseníků", jak se Šumperku říká, se zahalila do bělostného sněhového hávu! Střechu "finančáku" a plné parkoviště přejdu rychlým pohledem a raději se dívám směrem k věži radnice. Dlouho neváhám a vycházím ven do ulic, abych si užila konečně sněhem zasypaného města. Je zataženo, bezvětří, kolem nuly. Zítra může být město bez sněhu, tak musím něco nafotit.